Na spotkanie z piechurami

wycieczka rowerowa

O wycieczce: data: 15 kwietnia 2012, uczestników: 8, długość: 55 km, prowadził: Tomek pogoda: chmury, przez chwilę słońce, temperatura: rano 2 w południe 8
Trasa: Leśniewo - Domatowo - wjazd na wzniesienie 110m npm - Diabelski Kamień - Boża Stopka - Miejsce Bitwy - Świecino - pałac w Krokowej - Krokowa - dróżką po linii kolejowej - Sławoszyno - Kłanino - Pałac w Kłaninie - Radoszewo - Starzyński Dwór - Pomnik Radzieckiego Żołnierza - Łebcz - Swarzewo - Pomnik - Port w Pucku - Rynek - Połczyno - Darżlubie - wjazd na wzniesienie 110m npm - Leśniewo
Statystyka: Wznios: 448.9m, maks wys: 109.3 m, min wys: -3.7 m, dług. trasy: 55.41 km, sr. szybk: 7.13 km/godz, sr. szyb marszu: 12.99 km/godz, czas marszu: 4 godz 15 min, czas postojów: 3godz 30min

Cała grupa
Na zdjęciu: przed basenem portowym w Pucku
Aby powiększyć zdjęcie kliknij na nim

Trasa wycieczki
Aby zobaczyć całą mapkę, kliknij na niej mapka za zgodą: REGION
Aby zobaczyć profil wysokości trasy - kliknij tutaj

Opis wycieczki

Pogoda zapowiadała się deszczowa, jednak udało się ominąć opady, na trasie kropiło tylko przez chwilę, pokazało się za to parę razy słońce. Temperatura była niska i chwilami przenikał nas porywisty wiatr, w południe było nieźle, dopiero w drodze powrotnej, na ostatnich kilometrach, poczuliśmy zimny wiatr znad morza.
       Głównym celem wyjazdu było spotkanie z piechurami, jednak ilość ciekawych obiektów na trasie, spowolniła naszą jazdę, piechurów dogoniliśmy dopiero na ostatnim kilometrze wycieczki. Po kilku minutach musieli wsiąść do właśnie nadjeżdżającego autobusu. Zdązyliśmy tylko chwilę porozmawiać i wydać Rajdowe znaczki.
       Pierwsza część naszej trasy wiodłą przez lasy, odszukaliśmy tu, Diabelski Kamień, Bożą Stopkę przejechaliśmy koło Kurchanu i przez miejsce bitwy po Świecinem 1462r.
       Do Krokowej pojechaliśmy już szosą , gdzie udało się zwiedzić Zamek. Pięknie odrestaurowany obiekt, ze wspaniałym parkiem.
       W Krokowej wjechaliśmy na nową dróżkę rowerową, zbudowaną na trasie dawnej linii kolejowej. Trasa ma ok 17km i wylana jest asfaltem. Wzniesienia są niewielkie i w ogóle tu nam nie przeszkadzały, po drodze odwiedziliśmy dwór w Kłaninie, odnależliśmy Pomnik Płaczącego Żołnierza a tylko z daleka widać było dwór w Starzyńskim Dworze
       Po rozstaniu z piechurami, dróżką rowerową dojechaliśmy do Pucka, zainteresował nas pomnik Edwarda Szystowskiego dow. Morskiego Dywizjonu Lotniczego, był on pierwszym oficerem polskim który poległ w II wojnie światowej.
       Obiad zjedliśmy w smażalni u Budzisza, położej w pięknym stylowo urządzonym zaułku, naprzeciw portu. Po smaczej rybce udaliśmy się w dalszą trasę, na ostatnie kilometry nasze wyprawy. Był to najgorszy odcinek podróży, my już zmęczeni, a na naszej drodze był podjazd na 110m. Jednak jakoś się udało i koło 18 dotarliśmy do samochodów stojących w Leśniewie
TDu

Na trasie

Autorzy zdjęć: DK - Danka Kobylarz, TDu - Tomasz Dunkelmann

Przejazd kolarze (szosa przed Krokową)

Jak to na wycieczce było
tutaj możesz wpisać swoje wrażenia, opinie, uwagi z wycieczki
Imię:
wpisz swoje imię, tekst, sprawdź czy nie ma błędów, naciśnij WPISZ

wykonał: TDu     email:tdu13@o2.pl

Gdańsk- Przymorze ~ 1 km

Wycieczka piesza 2024-05-01
Majówka na Mierzei
Przystań promowa w Świbnie - Mikoszewo - Stacja Żuławskiej Kolejki Dojazdowej w Mikoszewie - Muzeum Stutthof w Sztutowie - Szlak Jantarowy - Mikoszewo przystań - Świbno ~ 15 km